www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Sprzegło
Autor Wiadomość
meanall
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-21, 12:49   Sprzegło

witam,

chciałbym się zapytać o rodzaj sprzęgła, dostępność części do V40 1.8 benzyna 99. sprzęgło się ślizga, co skutkuje dramatycznym spadkiem przyśpieszenia... auto zachowuje sie jak diesel... dopóki nie przekroczę 2500 obrotów, to idzie jak wolnossący... potem się rozkręca...
ale tak do 4500 :)

sprzęgło ponadto na wolnych obrotach na postoju lubi sobie już "skrzypnąć" po kilku naciśnięciach pedała... Biegi na razie wchodzą bez problemu (i dobrze). rozumiem że to ostatni dzwonek na wymianę.

I pytanie dodatkowe jeszcze... czy to blokada? czy to sprzęgło? Jadąc sobie 180km/h mam 4500 obrotów na 5 biegu. Auto do tej prędkości przyśpiesza płynnie... ale nie chce iść dalej. Obojętnie, czy naciskam pedał gazu, czy tempomat. Czy to może być wina tego sprzęgła? czy to silnik już się tak zestarzał...?

Jestem laikiem w dziedzinie samochodów, więc proszę o wyrozumiałość :)

pozdrawiam
 
 
zadra
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-22, 17:21   

Cześć
A kolega meanall to jeździ rakietą? :lol:
1.8 GDI maksymalny moment obrotowy 174 Nm ma przy 4000 obr. w dodatku piątka jest nadbiegiem. Nie ma mowy o płynnym przyspieszaniu. Może jeszcze wyciągniesz więcej, ale na czwórce.
Osobiście nie chciałbym słyszeć jak silnik się męczy przy takich obrotach.
Taka mała dygresja.
Jechałem kiedyś ze znajomym S80 (296 KM). Wziął mnie na przejażdżkę na naszą pseudo autostradę, żeby mi pokaz jaki ma problem z silnikiem.
Lało jak z cebra. przekroczył 180 km/h myślę sobie samobójca, 200 - zaczynam się modlić pomimo faktu, że samochód bezpieczny. Dochodzi do 240 i mówi "widzisz, widzisz dziura w gazie - nie przyspiesza". :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Po naszym powrocie - jak krew mi powróciła do mózgu, pokazałem mu jak wygląda wykres momentu obrotowego silnika. W jego przypadku to było jednak chyba elektroniczne ograniczenie mocy.

A tak w ogóle jaką maksymalną prędkość osiągnąłeś tą rakietą?
W katalogu max prędkość to 200 km/h ale na 5 biegu osiągnięcie tej prędkości może zająć tydzień ;-) .
Życzę szerokiej drogi.
 
 
marcmo 

Rok Prod.: 2011
Silnik: 1,9
Model: RGS
Imię: Marcin
Pomógł: 4 razy
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-06-22, 18:49   Re: Sprzegło

meanall napisał/a:
dramatycznym spadkiem przyśpieszenia... auto zachowuje sie jak diesel...


no to fatalnie, moje też się ślizga ale w fotel trochę wgniata :-P
 
 
meanall
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-23, 21:10   

Witam,
zadra napisał/a:
A kolega meanall to jeździ rakietą?


Już nie, parę lat temu V850GLT T5 to była rakieta. Teraz pasikonik.

zadra napisał/a:
1.8 GDI maksymalny moment obrotowy 174 Nm ma przy 4000 obr.


A posiadasz więcej informacji na temat tego silnika? Bo ja nic nie znalazłem. Jakieś charakterystyki, opcje tuningu, zdejmowanie blokady prędkości, inspekcja (o ile jest)?

zadra napisał/a:
Lało jak z cebra. przekroczył 180 km/h myślę sobie samobójca, 200 - zaczynam się modlić pomimo faktu, że samochód bezpieczny. Dochodzi do 240 i mówi "widzisz, widzisz dziura w gazie - nie przyspiesza".


hahaha. DOBRE! Ja tą 850tką też tak sobie pomykałem, ale to całkiem inna sprawa. Auto cięższe. A przyśpieszenie od 100-200 prawie takie samo jak od 0 do 100. Pięknie :)

A tak w ogóle jaką maksymalną prędkość osiągnąłeś tą rakietą?

Ja tym właśnie nie dałem rady śmignąć więcej niż 190, ale poprzedni właściciel na dobrym sprzęgle jechał te 200, czy może troszkę więcej.
 
 
zadra
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-24, 00:25   

meanall napisał/a:
Ja tą 850tką też tak sobie pomykałem, ale to całkiem inna sprawa.

Oj wiem o czym mówisz.
Miałem przyjemność parę razy zrobić trasę Kraków - Warszawa S70 T5. To dopiero wymiata.
Ale w T5 wykres momentu jest praktycznie płaski niezależnie od prędkości obrotowej.
meanall napisał/a:
A posiadasz więcej informacji na temat tego silnika? Bo ja nic nie znalazłem. Jakieś charakterystyki, opcje tuningu, zdejmowanie blokady prędkości, inspekcja (o ile jest)?

Te podstawowe znalazłem w zwykłym prospekcie Volvo, ale poszukam. Jeśli coś znajdę to prześlę. Info o zdejmowaniu blokady i tuningu na pewno nie mam, charakterystyki - możliwe. A jaką inspekcję masz na myśli?

Ot i trochę materiałów na temat silnika GDI.
Zwróć uwagę jak spada wykres momentu obrotowego powyżej 4 tys.
 
 
meanall
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-24, 10:13   

zadra napisał/a:
Ot i trochę materiałów na temat silnika GDI.
Zwróć uwagę jak spada wykres momentu obrotowego powyżej 4 tys.


Serdeczne dzięki za materiały, jeżeli masz coś więcej to chętnie też wezmę.

Zastanawiam się nad możliwościami podniesienia mocy tego autka, jako że wcześniej miałem maszyny 200 konne, a teraz zasiadam za kółkiem strzały 125 ;-) to mam taki jakiś niedosyt czasem, żeby tak sobie docisnąć :D Wiem, że volvo to nie beemka... ale wspomnienia z T5 pozostają ;-)
 
 
Marzak 

Rok Prod.: (1999)
Silnik: 1,9D
Model: s40
Dołączył: 02 Gru 2006
Posty: 6
Skąd: gdansk
Wysłany: 2007-06-24, 13:58   

Witam
Nie chce zakladac nowego tematu, wiec podlacze sie tutaj.
Mam maly problem w moim S40.
Od poczatku jak sprowadzilem autko to sprzeglo wysoko bralo, teraz bierze jakies 2cm od gory. (nie przy podlodze tylko u gory jak sie je puszcza) . Nie zauwazylem slizgania sie, autko przyspiesza, obroty sa w porzadku. Ale pojawil mi sie inny problem. Czasami mam problem z wrzuceniem np 1 biegu, trzeba az wbic pedal sprzegla w podloge. Do tego co jakis czas wypada mi 5 bieg w czasie jazdy. Jade na piateczce i nagle lekki swist i juz mam luz hehe. Troche niebezpieczne przy wyprzedzaniu :lol:
Bylem u mechanika, pokasowali jakies luzy, poczyscili co trzeba bylo poczyscic, posmarowali, oczywiscie wymiana tych tuleji w skrzyni, tych ktore standardowo sa co jakis czas do wymiany.
Niestety, nic sie nie zmienilo.
Obejrzeli piaty bieg, stwierdzili, ze nie ma sie do czego przyczepic, ale jesli to nie ustapi to bedzie trzeba wymienic caly 5 bieg...
Cos mi tu nie pasuje.
Moze Ktos z Was mi pomoze, moze ktos mial takie problemy??
Bede wdzieczny za pomoc :-D
Pozdrawiam
 
 
grigor 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.9TD {D4192T}
Model: V40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 245
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2007-06-24, 15:45   

[quote="zadra"]
meanall napisał/a:


Ot i trochę materiałów na temat silnika GDI.
Zwróć uwagę jak spada wykres momentu obrotowego powyżej 4 tys.


moze ma kolega takie materialy do silnika 1.9TD??
 
 
zadra
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-24, 21:42   

grigor napisał/a:
moze ma kolega takie materialy do silnika 1.9TD??

Mówisz i masz :mrgreen:
Dokładnie do D4192T2.
Materiał na tyle ciekawy, że może admin wrzuci do download ;-)
meanall napisał/a:
jeżeli masz coś więcej to chętnie też wezmę.

Na razie to wszystko co znalazłem.
W wolnym czasie będę kopał dalej - może się czegoś dokopie?
W innym temacie obiecałem jeszcze schematy elektryczne, ale na razie mam problem ze skanowaniem.
Pozdrowienia.
Zadra
P.S. Właśnie sobie uświadomiłem że takie materiały powinny trafić do działu "Informacje"
Ale Admin sam będzie lepiej wiedział co z tym zrobić ;-) .
 
 
Pagi 


Rok Prod.: 2001(2002)
Silnik: D4192T3
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1768
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-06-24, 21:57   

To ja poprosze do D4192T3 :-)
_________________
 
 
zadra
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-24, 22:07   

Pagi napisał/a:
To ja poprosze do D4192T3

Rocznik 2001
No takich chodów to ja nie mam. :mrgreen:
Ale wszystko co mi się uda wygrzebać trafi na forum ;-) tylko potrzebuję na to więcej czasu.
Pozdro
 
 
Pagi 


Rok Prod.: 2001(2002)
Silnik: D4192T3
Model: V40
Imię: Paweł
Pomógł: 30 razy
Wiek: 34
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1768
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2007-06-24, 22:09   

a to im wyzszy rocznik tym lepsze chody trzeba miec ? ;-)
_________________
 
 
zadra
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-24, 22:13   

Dokumenty "tajne/poufne" im świeższe tym mniej rozpowszechnione.
Historyczne to i czasem w piwnicy się znajdzie ;-) .
 
 
meanall
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-25, 05:49   

zadra napisał/a:
Dokumenty "tajne/poufne" im świeższe tym mniej rozpowszechnione.
Historyczne to i czasem w piwnicy się znajdzie ;-) .


Fajna piwnica. Wypełniona volviakami... może to dziupla? ;-)
 
 
grigor 

Rok Prod.: 1998
Silnik: 1.9TD {D4192T}
Model: V40
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 245
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2007-06-25, 11:37   

zadra napisał/a:

Historyczne to i czasem w piwnicy się znajdzie ;-) .


Moze kolega ma jeszcze dokumentacje do mojego zabytku {D4192T} :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dwumasa, sprzegło czy...? Vitoski Układ hamulcowy i napędowy 11 2010-12-17, 13:57
Vitoski


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,27 sekundy. Zapytań do SQL: 18