www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum



Infolinia VII OPZZ Żywiec pozdrawia wraz z największym operatorem v40.pl
Chcesz pozdrowić operatora infolinii, napisz PW do "gilwaresdoforsztyfikatora"

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Kontrolka sterowania silnika
Autor Wiadomość
Rafik 


Rok Prod.: 2000
Silnik: 2.0T
Model: V40
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 175
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2007-06-22, 19:44   Kontrolka sterowania silnika

Czy po przekręceniu kluczyka w pozycję II powinna się cały czas świecić?
W instrukcji wyczytałem, że wszystkie kontrolki oprócz aku. i olej powinny po paru sekundach przestać świecić mi "check engine" świeci tak długo aż nie odpalę silnika
potem deska rozdzielcza jest "czysta".
Dodam że mam problemy z odpaleniem ciepłego silnika zaraz po zatrzymaniu, gdy silnik jest zimny jest ok. Zauważyłem że nawet gdy auto nagrzeje się na śłońcu to występuje czasami problem z odpaleniem, muszę dodać troszkę gazu, ale gdy jest zimno to jest ok.

Poradzcie jak możecie
_________________

 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8716
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-06-22, 19:52   

Rafik, podpiecie do kompa odczytanie bledow i ich kasacja powinna pomoc :) i przy okazji dowiesz sie co bylo nie tak :)
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Wypożyczalnia samochodów

Samochód zastępczy gliwice
 
 
Rafik 


Rok Prod.: 2000
Silnik: 2.0T
Model: V40
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 175
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2007-06-22, 22:03   

Dzięki za radę ŚwiebodCzy kasowanie błędów usuwa problem, czy tylko czyści kompa .
Coś musi te błędy powodować.
_________________

 
 
rafalik
Gość
Wysłany: 2007-06-23, 02:54   Re: Kontrolka sterowania silnika

Rafik napisał/a:
Czy po przekręceniu kluczyka w pozycję II powinna się cały czas świecić?
W instrukcji wyczytałem, że wszystkie kontrolki oprócz aku. i olej powinny po paru sekundach przestać świecić mi "check engine" świeci tak długo aż nie odpalę silnika
potem deska rozdzielcza jest "czysta".
Dodam że mam problemy z odpaleniem ciepłego silnika zaraz po zatrzymaniu, gdy silnik jest zimny jest ok. Zauważyłem że nawet gdy auto nagrzeje się na śłońcu to występuje czasami problem z odpaleniem, muszę dodać troszkę gazu, ale gdy jest zimno to jest ok.

Poradzcie jak możecie
mam podobny problem tylko tylko ze auto nie chce palic jak jest zostawiony po calkowitym nagrzaniu na 15 20 min .S40 1.9L Turbo
B4204T model silnika. ty prawdopodobnie masz problem z czujnikiem ktory decyduje o wlonczeniu swiec zarowych albo swiecy plomieniowej niewiem ktore znich posiadasz
 
 
Rafik 


Rok Prod.: 2000
Silnik: 2.0T
Model: V40
Pomógł: 5 razy
Wiek: 42
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 175
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2007-06-23, 09:43   

Rafalik ja mam podobny silnik do Twojego, Ty masz B4204T4, a ja mam B4204T2.
Mój silni to benzyna i też turbo, ty masz inną turbinkę i masz 148kW (200KM).
Podejrzewam silnik krokowy, zawory, pasek rozrządu .
Może pasek pod wpływem temperatury jest minimalnie rozciągnięty i stąd problem przy odpalaniu.Trzeba dobrą diagnostykę przeprowadzić.

Zna ktoś dobrego diagnostę od v40 w okolicach Zielonej Góry?
_________________

 
 
Rafik
Gość
Wysłany: 2007-06-24, 04:19   

Rafik napisał/a:
Rafalik ja mam podobny silnik do Twojego, Ty masz B4204T4, a ja mam B4204T2.
Mój silni to benzyna i też turbo, ty masz inną turbinkę i masz 148kW (200KM).
Podejrzewam silnik krokowy, zawory, pasek rozrządu .
Może pasek pod wpływem temperatury jest minimalnie rozciągnięty i stąd problem przy odpalaniu.Trzeba dobrą diagnostykę przeprowadzić.

Zna ktoś dobrego diagnostę od v40 w okolicach Zielonej Góry?
Ja odalem auto do serwisu volvo i podiagnostyce nic nie wkazalo rzadnego kodu wszyskie podzespoly zaplon ,wtryski ,cisnienie ,miesanka poliwowa brak przebicia na siecach i kablach sa wporzadku i tp. jest ok powiedzial ze trzeba czekac az zapali sie kontrolka czek indzin powiedzieli ze niemieli takiego przypadku ze wsystko jest w oprzadku a auto niechce palic jak juz serwis nie wie to kto.
 
 
Grzegorz Dyl
[Usunięty]

Wysłany: 2007-06-24, 19:41   

Sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. To częsta usterka w 2.0T i może się objawiać właśnie w ten sposób. Może być niebezpieczna dla silnika. Jak tam ze spalaniem? Może być większe.Diagnosta? Program do V40 po 2000r ma ( zresztą bardzo solidny gość ) na Chmielnej koło Nowackiego. Bardzo dobry ale niestety niesolidny i nieterminowy jest Waldek na Lechitów. SPRAWDŹ REGULATOR!
 
 
Grzegorz Dyl
Gość
Wysłany: 2007-06-26, 03:37   

Grzegorz Dyl napisał/a:
Sprawdź regulator ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej. To częsta usterka w 2.0T i może się objawiać właśnie w ten sposób. Może być niebezpieczna dla silnika. Jak tam ze spalaniem? Może być większe.Diagnosta? Program do V40 po 2000r ma ( zresztą bardzo solidny gość ) na Chmielnej koło Nowackiego. Bardzo dobry ale niestety niesolidny i nieterminowy jest Waldek na Lechitów. SPRAWDŹ REGULATOR!
Czeszc co mozesz powiedziec o podobnym problemie pali jak jest zimny jak sie azgrzeje do normalnrj peperatury i zostawisz go na 30 min musze dluzej krecic zeby zapzlil jak przeczytasz wyzej w pozyci cosc . dziekuje za odpowiedz.
 
 
Grzegorz Dyl
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-01, 21:55   

Ciekawe jak rozwiązaliście swoje problemy z tym odpalaniem. Czy miałem rację ,że to regulator?
 
 
chiquita5
[Usunięty]

  Wysłany: 2007-08-07, 10:42   kontrolki

witam ! mam autko volvo s 40 .. chciałabym sie dowiedziec co znaczą te wszystkie kontroli co sie swiecą ..!!! czy ktos moze mi pomódz....prosze....;) :-/
 
 
djTATA 
szyderca


Rok Prod.: 1996 (97)
Silnik: B4184S (LPG)
Model: V40
Imię: Michał
Pomógł: 108 razy
Wiek: 30
Dołączył: 14 Maj 2006
Posty: 4696
Skąd: ja Cie znam?
Wysłany: 2007-08-07, 22:09   



_________________

 
 
szefu_x 


Rok Prod.: 1997 model98
Silnik: D4192T 1.9TD
Model: V40
Imię: Andrzej
Wiek: 28
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 51
Skąd: FSL
Wysłany: 2009-07-12, 12:23   

czy to normalne że przy ostrych zakrętach na granicy przyczepności zapala sie kontrolka pod numerem 16 ?
 
 
kania 
Elite Spamer's Group


Rok Prod.: 10.1999
Silnik: Dizel T2
Model: V40
Imię: Tomcio :)
Pomógł: 327 razy
Wiek: 74
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 5303
Skąd: Grójec
Wysłany: 2009-07-13, 10:58   

szefu_x napisał/a:
czy to normalne że przy ostrych zakrętach na granicy przyczepności zapala sie kontrolka pod numerem 16 ?



Dolej płynu hamulcowego bo pewnie masz minimum.
_________________
FC Barcelona :)
 
 
MM84 
Zakochany w Volvo :)


Rok Prod.: 1998
Silnik: 2.0
Model: V40
Imię: Maciej
Wiek: 30
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 14
Skąd: Z Nad Morza :)
Wysłany: 2010-05-12, 08:32   

Witam mi się pali numer 21 od czasu zmiany silnika. Czasami przez 10KM nic a czasami po odpaleniu od razu co konkretnie może oznaczać ta kontrolka? Może to mieć wpływ na to że uszkodzony katalizator lub zła emisja spalin?
 
 
Wolson 
Administrator
Narciarski kamikadze :)


Rok Prod.: 2003 (MY04)
Silnik: 2.0T - B4204T3
Model: V40
Imię: Bubuś
Pomógł: 367 razy
Wiek: 38
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 8104
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-05-12, 14:25   

MM84 napisał/a:
Może to mieć wpływ na to że uszkodzony katalizator lub zła emisja spalin?

może.
Ale równie dobrze może to być związane z innym problemem.
_________________
Prywatna diagnostyka VIDA. Auta po 99 roku - info na PW


Ulubiony kod błędu: DIM-0001


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać typ silnika w benzynce. xaafuun Bez turbo 92 2014-07-06, 21:58
habi3x7
Brak nowych postów kontrolka awarii układu sterowania silnika a gaz KME ?? RavPL LPG 25 2010-12-15, 23:36
xaafuun
Brak nowych postów kontrolka uszkodzenia układu sterowania pracą silnika luczy Elektryka - ogólnie 2 2009-09-12, 11:02
MiSiO


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,41 sekundy. Zapytań do SQL: 17