www.V40.pl Strona Główna www.V40.pl
Forum miłośników Volvo V40, S40, V50, C30

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Odpowiedz do tematu
Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Wolson
2009-01-14, 12:27
odpowietrzanie ukladu chlodzenia
Autor Wiadomość
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8728
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-11-06, 23:08   odpowietrzanie ukladu chlodzenia

Witam

prosze o pare szybkich wskazowek jak skutecznie odpowietrzyc caly uklad chlodzenia po spuszczeniu plynu z wszystkiego ???

wystarczy zalac plynem przed zalozeniem termostatu ? czyli wlewac plyn az doleci do obudowy termostatu i na czujnik temp a potem zalozyc termostat i czekac az sie otworzy i dalej dolewac ???
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna Gliwice
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
itey 


Rok Prod.: 1998
Silnik: 1,9 T
Model: v40
Imię: Marcin
Pomógł: 65 razy
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 1586
Skąd: podkrapiacie
Wysłany: 2007-11-06, 23:26   

a jak założysz termostat, odkręcisz tego dzwońca przy ścianie grodziowej i będziesz zalewał płynem to się nie odpowietrzy?? wydaje się mi że się odpowietrzy, ale poczekaj jeszcze na rady mądrzejszych. a jak już będziesz lał ten płyn, to pomóż mu ręcznie - ściśnij kilka razy tą grubą rurę, odpal na chwil kilka silnik z włączonym na maksa nawiewem (nie dłużej niż na minutę) i dolewaj dalej, ale nie przelewaj. a co do tego dzwońca, ja jak lałem płyn to pozwoliłem mu w niewielkiej ilości wylać się przez ten odpowietrznik-zabrał ze sobą trochę powietrza... pozdrawiam :)
_________________
hydraulika siłowa, przewody gumowe, węże, końcówki, złączki...PARKER
naprawa i regeneracja...

_____________________________________________________________
 
 
ROLAND
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-07, 08:31   

u mnie do odpowietrzania układu na wężach są są specjalne koreczki po zalaniu płynu odpala się silnik i popuszczasz je a gdy pojawi się płyn dalej jóż chyba wiesz co zrobić
niewiem czy te moje węże są orginalne bo wyglądają dość świeżo ale właśnie u mnie coś takiego jest tak samo miałem w bravo i po wymianie płynu grzał mi się motor pojechałem do "speca" i popuścił te koreczki tłumaczą mi po co one są
pozdro
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2007-11-07, 14:23   

Dokładnie tak, na przewodach płynu układu chłodzenia masz 2 koreczki - jeden bliżej podszybia, drugi bliżej przodu maski, obydwa są łatwo dostępne i leżą na widoku.
Po wlaniu płynu zapuszczasz silnik z włączonym grzaniem, temperatura płynu się podwyższa. Wyjmujesz po kolei koreczki, płyn rozchodzi się po układzie, czekasz, aż się trochę tego płynu wylewa )widać moment, kiedy dzieje się to bez udziału powietrza. Po zatkaniu korka uzupełniasz płyn do pozycji max. Po jeździe, po jakimś czasie płyn zejdzie do poziomu pomiędzy min a max.
_________________

 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8728
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-11-07, 16:58   

Dole, koreczek na podszybiu mam ale ten drugi ? :P :) chyba musze poszukac :P
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna Gliwice
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2007-11-08, 07:27   

Na tym samym przewodzie u mnie są 2 koreczki. Jeśli znalazłeś ten na podszybiu to kieruj się tym przewodem bliżej maski. Jest też opcja, że masz urwany. Czyli przewód jest szczelny, ale brak górnej części służącej do wykręcania go z przewodu.
U mnie tak niestety jest od miesiąca, czyli od ostatniej wymiany, bo mi ją mechanik ukręcił. Raczej trudno mi będzie znaleźć taką pierdołkę...
_________________

 
 
swiebod 
Expert Volvo


Rok Prod.: 2003 (2004)
Silnik: 1.9D 158KM 334Nm
Model: v40
Imię: Sławek
Pomógł: 308 razy
Wiek: 31
Dołączył: 12 Paź 2006
Posty: 8728
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2007-11-08, 07:32   

Dole, u mnie jest tylko jeden koreczke , tez go ukrecilem :P ale dorobiony na tokarce z nierdzewki idealnie pasuje i teraz napewno sie juz nie przekreci:)
_________________
Pozdr,
Swiebod
-------------------------------------------------------
Diagnostyka Volvo - VIDA. Inforamcje na PW

Regulamin Forum
Fotografia Ślubna Gliwice
Oklejanie samochodów - Reklama na samochodach - Agencja reklamowa
Wypożyczalnia samochodów

Wypożyczalnia samochodów Gliwice

Samochód zastępczy gliwice
 
 
siwyV40 

Rok Prod.: 97
Silnik: 1.9 TD(D4192T)
Model: V40
Imię: Karol
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 25 Wrz 2007
Posty: 504
Skąd: białystok
Wysłany: 2007-11-08, 07:45   

swiebod napisał/a:
tez go ukrecilem ale dorobiony na tokarce z nierdzewki idealnie pasuje i teraz napewno sie juz nie przekreci:)

ja tam wykonałem wstawke z miedzi :lol: w którą wlutowany jest odpowietrznik
 
 
Dole 
Expert Volvo


Rok Prod.: X 2003
Silnik: DI 140KM, 332Nm
Model: V40
Imię: Marcin
Pomógł: 200 razy
Wiek: 35
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 2506
Skąd: Górny Śląsk
Wysłany: 2007-11-08, 14:29   

siwyV40 napisał/a:
w którą wlutowany jest odpowietrznik

Nie załapałem. Możesz wyjaśnić?
No i jak wykręcić ten kawałek plastiku, który tam został? Musi siedzieć dość konkretnie, skoro się urwał przy wykręcaniu.
_________________

 
 
kkuligowski
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-08, 15:12   

nie ma potrzeby szukania czegokolwiek - koreczków itp.
zalać płynem po skręceniu do kupy i uruchomić samochód na kilkanaście minut.
jak trochę się rozgrzeje i puści termostat układ sam sie odpowietrzy - wytwarza się podciśnienie i pujdzie w każdą dziurę.
zostawić do czasu włączenia się wentylatora
uzupełnić płyn w zbiorniczku po zgaszeniu samochodu - UWAGA NA ODKRĘCANIE KORKA - warto poczekać aż ostygnie.
 
 
Tomek_dab 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.9D (D4192T)
Model: V40
Imię: Tomek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 653
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-12-20, 21:14   

Właśnie zabrałem się za odpowietrzanie. Czy chodzi o te koreczki ? Nie chce niczego zepsuć...


_________________
Zbieram punkty POMÓGŁ, pomoże ktoś? :-P
 
 
MiSiO 
...


Rok Prod.: MY2005
Silnik: T5 - B5244T5
Model: S60
Imię: .....
Pomógł: 204 razy
Wiek: 30
Dołączył: 11 Cze 2007
Posty: 3833
Skąd: Cambridge
Ostrzeżeń:
 2/6/10
Wysłany: 2008-12-20, 21:28   

Tomek_dab,
Tymi koreczkami to sobie klimę odpowietrzysz :lool:
_________________
B4204T -> B4204T2 -> B4204T3 -> B5244T5
 
 
Tomek_dab 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.9D (D4192T)
Model: V40
Imię: Tomek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 653
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-12-20, 21:34   

no dobra... to musze dalej poszukać... za 10 minut wrzucę jakieś zdjęcia...
_________________
Zbieram punkty POMÓGŁ, pomoże ktoś? :-P
 
 
tomahawka 
RRS


Rok Prod.: 1997 (98)
Silnik: 2.0 B4204 S
Model: V40
Imię: tomahawka
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 15 Cze 2007
Posty: 781
Skąd: LU
Wysłany: 2008-12-20, 21:41   

Tomek_dab, to są "koreczki" od przewodów z klimatyzacji, a dokładniej z czynnikiem chłodzącym i pod te koreczki podłącza sie urządzenie które uzupełnia ten czynnik.
Tomek_dab napisał/a:
nie ma potrzeby szukania czegokolwiek - koreczków itp.
zalać płynem po skręceniu do kupy i uruchomić samochód na kilkanaście minut.
jak trochę się rozgrzeje i puści termostat układ sam sie odpowietrzy - wytwarza się podciśnienie i pujdzie w każdą dziurę.
zostawić do czasu włączenia się wentylatora
uzupełnić płyn w zbiorniczku po zgaszeniu samochodu - UWAGA NA ODKRĘCANIE KORKA - warto poczekać aż ostygnie.
tu chodzi autorowi o korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego
_________________
Sprzedam moje
Volvo V40, które ma pęknięty tylny zderzak, a drugi już kupiony na wymianę i nic więcej mu nie dolega.Wymienione świece,tarcze i klocki, nowy rozrząd, a sprzęgło ma już rok.
 
 
Tomek_dab 


Rok Prod.: 1998 (1999)
Silnik: 1.9D (D4192T)
Model: V40
Imię: Tomek
Pomógł: 12 razy
Wiek: 25
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 653
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-12-20, 21:46   

czyli te koreczki o których mówił Dole są tymi koreczkami, którym zrobiłem zdjęcia - czyli są od klimatyzacji ? innych koreczków nie znalazłem...
_________________
Zbieram punkty POMÓGŁ, pomoże ktoś? :-P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku


Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów twarde weze ukladu chlodzenia Gość Ogólne 1 2006-05-29, 21:03
szymar
Brak nowych postów [90KM] Bialy dym, nie ubywa plynu z ukladu chlodzenia? dec87 Diesle 3 2009-11-02, 18:02
dec87
Brak nowych postów układ chlodzenia galmen Klimatyzacja i Ogrzewanie 2 2014-02-06, 20:55
galmen


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Classic VOLVO Cars


Strona wygenerowana w 0,35 sekundy. Zapytań do SQL: 19